Lucky Xmas

In Lucky Xmas zijn we vrolijke elfen, de helpers van de kerstman. Ons doel is om wereldwijd zo veel mogelijk winnende tombolatickets te verzamelen. Met de inkomsten gaan we het verschil tussen arm en rijk verkleinen, zodat iedereen een gelukkige kerst heeft. Zodra een speler 100 miljard overschrijdt, wordt het speleinde getriggerd. Wie het hoogste bedrag binnenrijft, wordt de nieuwe rechterhand van de kerstman.

Type spel: Familie – Gateway

Aantal spelers: 1-5

Duur: 30 – 45 minuten

Designer: Christof Van Conkelberge

Contraptions

In Contraptions (Engels prototype) ben je een knutselaar die de bouw van een fantastische steampunk-machine leidt. Heb jij het in je om deze enorme onderneming tot een goed einde te brengen? Kun jij alle onderdelen in elkaar zetten om je installatie te bouwen? Kun je de blauwdrukken uitvoeren? En kun je genoeg geld en investeerders vinden voor je project?

In Contraptions probeer je de optimale hand kaarten samen te stellen om je installatie kaart na kaart te bouwen. Elke beurt kies je of je een kaart uit je hand wilt “”Recyclen””, “”Ruilen”” of “”Bouwen””. Als een installatie af is, wint de eigenaar van de best werkende machine in de best geleide werkplaats het spel.

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2-5

Duur: 30 minuten

Designer: Karel Titeca

Byergia

De Druïdes van Byergia hebben een nieuwe leider nodig. De strijd tussen de verschillende volkeren van Byergia barst los. Verzamel de nodige kruiden om je opdrachten uit te voeren en zo te bewijzen dat jij de beste Druïde bent. Maar pas op, de andere Druïdes zullen dit niet zomaar laten gebeuren en zullen door middel van bezweringen, het oproepen van ´King Daghda´of door invloed van de gildes hun eigen belangen verdedigen. En als je het heel uitdagend wil maken heeft elk volk ook nog ´s zijn eigen manier om het spelbord te beïnvloeden.

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2-4

Duur: 45 minuten per speler

Designer: Claude Samson & Dimitri Tanghe

OPPERGOD

Verzamel helden en monsters om je heen en wordt oppergod van het Griekse Pantheon. Verzamel de beste kaarten combo’s of bluf jezelf naar de overwinning!

Type spel: Familie

Aantal spelers: 2-4

Duur: Tot 60 minuten

Designer: Bregt Verreet

My Tower Is Bigger Than Yours

Competitieve deckbuilder waarbij je de grootste toren probeert te bouwen en andere torens bestookt met vuurballen.

Type spel: Gateway

Aantal spelers: 2 – 4

Duur: 45 minuten

Designer: Teun Alblas

Lily Pond

In Lily Pond probeer je punten te scoren door jouw kikker in een bepaald patroon aan een waterlelie te plaatsen. Hierbij mag je bladtegels gebruiken die geplaatst werden door andere spelers. Het spel eindigt wanneer een speler een bepaalde score behaalt, dus snelheid en tactiek zijn belangrijk. Gaandeweg vullen de spelers de vijver met bladtegels en vormt er zich een mooie lelievijver. Lily Pond heeft 4 combineerbare modules om het spel wat meer complexiteit te geven én heeft zelfs een uitdagende solovariant.

Type spel: Famillie

Aantal spelers: 1-4

Duur: 15 minuten per speler

Designer: Tom Vandeweyer

TRAPPIST

4 Abdijen brouwen hun eigen Trappist en proberen die zo strategisch mogelijk te verdelen over de verschillende wereldregio’s. Elke abdij beschikt slechts over 1 van de nodige grondstoffen, dus de andere moeten ze via handel met de andere spelers bemachtigen. Acties worden uitgevoerd door het spelen van monnikenkaarten, waarbij enkel de leidende monnik zijn bonussen kan inzetten. De verschillende vaardigheden, monnikenordes en bonussystemen zorgen voor interessante dilemma’s in dit uitdagende expertspel.

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2-4

Duur: 40 minuten per speler

Designer: Tom Vandeweyer

Don’t B-otter me

Een strategisch/ abstract klein spelletje waarin je tegels plaatst en verplaast.

Probeer jouw otters zo goed mogelijk te positioneren op het wateroppervlak. Dit zodat jij uiteindelijk de meeste punten zal scoren.

Type spel: Familie

Aantal spelers: 2-4

Duur:

Designer: Mirthe De Clerck

Pizza punten

Een klein kaartspelletje waarin je al draftend een pizzapunt gaat opbouwen.

Elk ingrediënt scoort op een andere manier.

Matchen de kruiden op de aangrenzende kaarten? Dan mag je ook meteen nog de bijhorende bonusactie uitvoeren.

De speler die na het bouwen van zijn pizzapunt de meeste punten heeft, wint! “

Type spel: Familie

Aantal spelers: 2-4

Duur: 20 min

Designer: Seppe Van Ael

Cregeo

In Cregeo moet je je land verdedigen tegen natuurrampen – bosbranden, overstromingen, stormen en aardbevingen. Dit doe je door magische spreuken die je zelf bouwt met tegels en door efficiënt samen te werken met je medespelers (coöperatief).

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2-4

Duur: 60-120 minuten

Designer: Jonas Busseniers

anadrome

Een hand-building, worker placement race tegen de stroom! Rekruteer andere vissen en breng je zalm als eerste tot bij de geboortekreek en bemachtig de beste broedplek.

Elke stap op de rivier stelt een obstakel voor. In een beurt kan je vissenkaarten aanschaffen, forellen aantrekken of acties spelen om vooruit te komen op de rivier. Aan het einde van elke ronde krijg je al je vissenkaarten en forellen terug. Vind een balans tussen je school uitbreiden en vooruit gaan, verken de rivier tot waar nodig, en benut je superpowers zo goed mogelijk. Wie het eerste aankomt op het laatste vak, wint onmiddellijk het spel!

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2-4

Duur: 30 – 60 minuten

Designer: Jonas De Meulenaere

SULLA FELIX

Sulla Felix is een twee speler spel over Romeinse politiek tijdens de eerste helft van de eerste eeuw voor Christus, waarbij één speler de Optimates en één speler de Populares speelt. In zes ronden (van +/- tien minuten per ronde) wordt via area majority / cardplay mechanics bepaald hoe de Romeinse Republiek zal evolueren.

Type spel: Expert

Aantal spelers: 2

Duur: 60 minuten

Designer: Kris Van Beurden

Huistijgers

In dit familiespel kruipen jullie in de huid van salonkatten die zich voelen als tijgers in het wild. Alleen zijn de prooien van de katten op een iéts kleiner formaat: muizen.

Vang je prooien door zo efficiënt mogelijk om te gaan met je bewegingen, en laat de patronen van je stappen als een puzzel in elkaar vallen met de patronen van de muizen.

Type spel: Famillie

Aantal spelers: 3

Duur: 45 minuten

Designer: Nina De Laet

Upstairs & Downstairs

1850 – In een Victoriaans landhuis zwoeg je naast de andere bedienden in een rigide klassenstructuur. De kansen om de sociale ladder te beklimmen zijn beperkt, maar je bent vastberaden om je leven te verbeteren.

In deze workerplacement ben je slechts één werker tussen vele anderen. Ondanks de omvang van het landhuis, lijkt er altijd plaats tekort. Invloed en reputatie spelen een grote rol om je persoonlijke doel te halen, terwijl een spaarcentje in je matras ook altijd van pas kan komen.

Type spel: Gateway – expert

Aantal spelers: 2-6

Duur: 60 minuten

Designer: Vicky Swers

Dragon Roll Adventure

Dragon Roll Adventure is een ontzettend leuk en snel avontuur dat je kan spelen met 2 tot 6 spelers. Ga op ontdekking en vang als eerste 4 de draken, deze draken vang je door met een dobbelsteen te werpen. Zit elkaar dwars door een worp te beïnvloeden, of help iemand bij het vangen van een draak. Goede vrienden helpen elkaar toch?

Type spel: Famillie

Aantal spelers: 2-6

Duur:20 – 60 min

Designer: Robin Bogaerts

Chaos hunters

In the fantasy board game “Hunters Chaos,” players may recruit mercenary hunters or train skills from various hunter guilds, enhancing their abilities and forming powerful team combinations. As they journey through the realm, they must gather strength and resources to confront the sinister Chaos Lord. Strategic resource management are crucial as players navigate treacherous landscapes and battle formidable foes. The ultimate goal is to defeat the Chaos Lord, determining the fate of the realm and securing victory. Will your team rise to the challenge and save the world from impending doom?

Type spel: Gateway

Aantal spelers: 1-6

Duur: 60-90 minuten

Designer: Garrick Simpson

CONVOY

Het is de zomer van 1942 en Groot Britanie is wanhopig in nood voor grondstoffen.Amerika is bereid om transportschepen met deze waardevolle materialen over te sturen. Deze konvooien waren echter voordurend in gevaar, want onder de koude, stille Atlantische oceaan ligt een u-boot te wachten op zijn volgende prooi.

In Convoy speel je als de geallieerden, met als doel je waardevolle vracht veilig te houden van de onzichtbare bedreiging.De andere speler commandeerd een Duitse U-boot die alles met waarde naar de bodem van de oceaan moet schieten zonder zelf tenonder te gaan.

Type spel: Gateway

Aantal spelers: 2

Duur: 40 minuten

Designer: Tom Dorpmans

Donder & Draken

Het motto van het spel is: alles gaat kapot! Bouw je eigen torens op en breek die van de tegenstanders af om zoveel mogelijk punten te scoren!

Type spel: Familie

Aantal spelers: 3

Duur: 30 minuten

Designer: Nina De Laet, Luna Winkens, Ilja Schoenmakers, Jonas Van der Beken

ReadHeart

Je moet niet de hele woordenboek vanbuiten studeren om dit scrabble-achtig spel leuk te vinden. Je kiest zelf welke je letters je neemt maar bent beperkt door je positie op het bord met letters. Anderen kunnen je in je weg zitten maar er zijn altijd oplossingen want er zijn genoeg andere woorden! Dit spel combineert woorden maken met een tetris puzzel, engine building en een klein beetje area control.

Type spel: Familie

Aantal spelers: 2-4

Duur: 60 minuten

Designer: Maarten

ELFENDRANK

In elfendrank proberen drie tot vijf elfjes toverdranken te maken, maar er is een bedrieger onder hen. De winnende elf is degene die de bedrieger het snelst ontmaskert, maar als teveel drankjes mislukken, wint de bedrieger alsnog. Hidden traitor / deduction mechanics.

Type spel: Familie

Aantal spelers: 3-5

Duur: 30 minuten

Designer: Kris Van Beurden

Last Land

Post apocalyptic rebuilding game.

Type spel: Expert

Aantal spelers: 4

Duur: 60 minuten

Designer: Jerome Demeyere